22 mei 2012

REVIEUW: Julie & Julia - Julie Powell



Julie's leven zit muurvast. Ze is bijna dertig, ze heeft een vervelende baan, ze woont met haar man in een achterbuurt man in een waardeloos appartementje en het enige dat ze kan denken is: IS DIT HET NOU? Als haar man haar naar haar ouders stuurt stuit ze op het boek: De kunst van het koken van Julia Child. Ze neemt het mee naar huis en een tijd later besluit ze in één jaar tijd het hele kookboek uit te koken en daar een blog over bij te houden.

Mijn mening over dit boek:
Ik had de film al wel 50 keer gekeken en het boek stond al een tijdje in de kast te wachten. En toen ik er dus aan begon duurde het twee maanden voordat ik het uit kreeg. Dit was niet de schuld van het boek maar het "te druk hebben" van mij.

Ik vond het een heerlijk boek om te lezen omdat ik de laatste tijd helemaal in de kookstand sta. Ik moet toch wat kritisch zijn over de brieven van Julia's man Paul aan het eind van (bijna) elk hoofdstuk. De eerst las ik, de twee las ik voor de helft en daarna sloeg ik het over. Ook gingen de franse namen van de gerechten me voor mijn ogen duizelen maar dat kan liggen aan mijn leesmarathon gisteren om het uit te krijgen.

Overall was het een goed en leuk boek als je ook weg bent van de film maar als je niets om eten en koken geeft kan de rest het niet redden en zal je waarschijnlijk binnen vier hoofdstuk het boek wegleggen.


BSN:9025432328
BLZ: 350 bladzijden
Bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten