4 mei 2012

FOOD: rijst, kip & wokgroente

Welkom bij een nieuwe aflevering van: Hell's kitchen! Dit gerecht was een hel. En dat is op z'n zachts gezegt. Ik had boodschappen gedaan met vriendlief en daar hadden we besloten wat we wilde eten. Tot zover nog geen problemen tot dat we waren aangekomen op het punt van koken zelf.

Ik moet bekennen dat vriendlief vrijwel alles heeft gemaakt omdat ik het wel lekker vond om een vrij kookdagje te hebben maar ik hielp hem wel een handje. Hij deed water in de pan voor de rijst alleen was het té véél water! En hij heeft een electrische kookplaat en daar ben ik dus echt geen vrienden mee. Die twee punten zorgde ervoor dat zelfs bij de laagste stand het water overkookte. Ik zei toch Hell's kitchen?

Gelukkig kwam alles goed en smaakte het eten verdomd lekker!



Benodigdheden 2 pers.:
1 pak snelkook rijst
3 ons kip in reepjes
1 zak oosterse wokgroente
1 bakje boemboe

1. Kook de rijst zoals op het pak staat beschreven. Snijd de kip in reepjes (op koop het in reepjes) en maak "schoon" naar wens.
2. Doe de kip een een wokpan en bak tot het gaar is. Doe dan de boemboe erbij met de benodigde hoeveelheid water en laat tussen de 5 á 10 min. inkoken tot gewenste dikte van de saus. Als de rijst klaar is giet deze dan af en laat even staan.
3. Als de saus de gewenste dikte heeft bereikt gooi je de wokgroente erbij in de pan en schep je dit een aantal minuten door elkaar. Als je wil kun je een deksel over de pan leggen zodat de groente een beetje wordt gestoomd.

Final words: Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten