31 dec 2011

DAILY: Dit was mijn jaar, 2011

Dit jaar, 2011, loopt alweer op z'n eindje. Het is snel gegaan en ik heb ook helemaal niet het gevoel dat het alweer over is. Hoe was jullie 2011? Dit was mijn 2011:

Dit jaar was las ik 19 boeken en begon ik een paar dagen geleden aan m'n twingtigste boek. Één van de mooiste boeken die ik las waren: De franse tuinman - Sante Montefiore en Het geheim van de zusters - Kate Morton. Ik luisterde veel naar Adele, Coldplay en Birdy maar ook kon ik helemaal uit m'n dak gaan op happinnes van Alexis Jordan! Ik keek veel films, ging naar Eat Pray Love en Black Swan in de bioscoop en genoot van verschillende TV-series.

Dit jaar veranderde m'n relatie met vriendlief van stug naar fantastisch, maakte ik nieuwe vrienden en zei ik tegen andere gedag. Ik heb veel mensen ontmoet en andere verloren. Ik heb een high-tea georganiseerd en ben van plan dat in 2012 nog veel vaker te gaan doen. Ik weet dat ik vrienden heb waar ik tijden geen contact mee kan hebben maar als er iets is kan ik ze midden in de nacht daarvoor wakker maken. (Ja, jullie, lieve Pepijn en Bente)!

Dit jaar kreeg ik een baantje in de slagerij van m'n oom en tante en ik werk er nog steeds met veel plezier. Ik haalde goede cijfers op school, kreeg fijne contacten met de docenten en voltooide (bijna) twee stageperiodes.

Dit jaar werd ik tot over m'n oren verliefd op Antwerpen en Wenen. Ik maakte een tripje naar het gezellige Maastricht en maakte over zo veel foto's als ik maar kon. Ik deed voor het eerst mee aan NaNoWriMo en haalde meteen de 50.000 woorden. M'n verhaal speelde zich af in Wenen en ik ben nog lang niet uitgeschreven.

Dit jaar dacht ik veel na over het leven, maakte ik keuzes en stelde ik vragen aan mezelf. Ik dacht na over de toekomst en durfde stukje bij beetje weer te dromen. Ik noemde me in dit jaar: (te) lief, een aardsbitch en had ik fijne zelfspot.

Dit jaar kreeg ik een kerstkaart waarin geschreven stond: veel gebeurt, weinig gesproken. Ik kan niet anders dan bekennen dat dat de waarheid is maar ik trek me er niets van aan. Ik heb geleerd dat alleen jij jezelf gelukkig kan maken en niemand anders. Dat is dan ook m'n levensmotto geworden. Ik leef mijn leven en daarvoor heb ik de schrijver van de kerstkaart niet nodig.

Dit jaar was mooi. Dit jaar was leerzaam. Laat 2012 dat ook zijn.
Gelukkig nieuwjaar allemaal en geniet van het muziekje hieronder!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

1 opmerking:

  1. Mooi jaaroverzicht! Ik kijk ook terug op een geweldig jaar.. Fijne jaarwisseling en ik wens je het allerbeste voor 2012 toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen