7 sep 2010

Dag 2: mijn eerste liefde


Helemaal klaar voor een wedstrijd in 2008 s'ochtends rond een uur of 7 (?). liefde nummer 1!

Mijn eerste liefde? Ik heb er 2 en ik ga het over allebei hebben, haha. Mijn aller aller eerste liefde is dansen. Mijn moeder zag een advertentie in het regiokrantje van een stijldansschool. Ik was net een paar weken 5 jaar toen ik mijn eerste dansles kreeg. De liefde was geboren! Al die mooie jurken en die leuke reacties, ik was verkocht. Vele schoolwedstrijden volgde en mijn eerste nationale wedstrijd danste ik op mijn zesde. Slecht getal want ik was 6 jaar, er deden 6 paren mee en ik werd zesde. 666 het getal van de duivel zeggen ze dan maar daar geloof ik niet in eigenlijk.

Daarbij komen we ook meteen op mijn tweede eerste liefde. De eerste dansles mocht ik met een jongen dans, hij was een van de weinige jongens in de groep. Ongeveer 6 jaar ouder dan ik en een beetje klunsig. En ik weet wat je nu denkt. Jeetje je was pas 5 jaar hoe weet je nou wat verliefd zijn is? Haha, tuurlijk wist ik dat ook niet maar hij was lief en hij danste met me dat vond ik al genoeg. Ik droomde van hem en als mijn ouders zeiden dat ze een verassing hadden hoopte ik dat hij erwas. Ik werd ouder en hij ook. Hij bekende openbaar gevoels voor me te hebben maar deed er nooit iets op uit omdat hij het leeftijdsverschil te groot vond.
Zijn vader vroeg van kleins af aan altijd of we al een datum hadden geprikt voor onze bruiloft. Dat was de droom van die man, haha. Het was een lieverd. Op de dag voor Roel (zo heette mijn eerste liefde) zijn verjaardag overleed zijn vader helaas aan kanker en heeft Roel uitgehuild in mijn armen. Toen zijn zus een speech hield tijdens de begravenis moest ze het natuurlijk nog één keer hebben over de trouwplannen die hun vader voor mij en Roel smeede. Wat hebben zijn familie en mijn moeder en ik daar om moeten lachen.
In de 9 jaar dat ik er Roel een danspaar waren hebben we intern, regionaal en nationaal mooie prijzen behaald en als ik terug denk aan die tijd doet het me nog elke keer glimlachen. Helaas hebben we elkaar nu al een hele lange tijd niet meer gezien maar daar komt snel verandering in. Ondanks dat ik nu een lieve vriend heb heeft hij nog altijd een bijzonder plekje in mijn hart. Net als zijn vader Gerard + 04-06-2009


Op dezelfde wedstrijd in 2008 met liefde nummer 1 & 2

1 opmerking: