1 mei 2012

FOOD: sacher-torte

Vandaag moest ik met mijn oma naar het ziekenhuis met niet zulk heel goed nieuws. En wat is er dan beter dan alles even van je af bakken? Umh .. ik kan wel iets bedenken hoor namelijk eten! Maar om het te kunnen eten moet je het eerst hebben gebakken natuurlijk.

Vorig jaar zomer ben ik een week in Wenen geweest en ben ik verslingerd geraakt aan de officieele sacher-torte van Sacher. Een heerlijke chocoladetaart met wat abrikozenjam er tussen in. Wat? Abrikozenjam? Umh. Dat ben ik dus "vergeten". En met "vergeten" bedoel ik dat het er niet tussen paste. Het moest gebakken worden in een 24-springvorm maar aangezien ik alleen een 28-springvorm heb bakte ik het daarin. Daardoor werd de taart niet zo hoog en kon ik die in geen mogelijkheid door twee snijden om er ook nog eens jam tussen te proppen. Dus. Begrijp je? Iemand met een 24-springvorm die hem kwijt wil? Laat het even weten in een comment want ik wil hem graag hebben!

Ik zal het dus eigenlijk maar een kim-torte noemen aangezien het niet naar recept van is gebakken maar hij is wel lekker moet ik zeggen. Ik heb meteen gisteravond een stukje geproefd en ondanks de jam-loosheid is het toch wel weg te kanen. Één puntje van kritiek op mezelf: hij had iets minder lang in de oven gemoeten want hij was wat aan de droge kant. Wie wil er ook een stukje? Bel gerust aan want ik heb nog genoeg! (voor degene die weten waar ik woon tenminste, haha)



Deze kim-torte heb ik gebakken aan de hand van het sacher-tortepak van Dr. Oetker. Het enige wat zelf moet worden toegevoegd zijn eieren, boter en water. Ook moet je in het bezit zijn van een 24-springvorm anders krijg je ook zo'n baksel als ik.

Ik zeg .. Bon appetit!

1 opmerking:

  1. Had ik dat geweten! Overigens is een Sachertorte vaak wat aan de droge kant. Je kunt ook wat kersen (uit blik)of amarene's (uit pot)toevoegen aan het beslag, knapt ie ook een stuk van op. Op de foto lijkt hij me ca. 3 cm. hoog, met een goed taartmes (moet je wel hebben, kijk woensdag of donderdag even bij Duikelmans) en een goed afgekoelde taart moet het toch te doen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen