16 mei 2012

FOOD: "moederdag-cake"

Long time, no speek. Dat is dus wat school met je doet, haha. Even zonder gekkigheid ik had een presentatie en een herkansing Nederlands dus van koken kwam niet zo veel. Maar. Ik heb vorige week wel verteld dat ik een cake zou bakken voor moederdag. En dat deed ik.

's Ochtends vroeg gingen mijn moeder en ik samen aan de bak. Het lekkerste van een cake bakken? De kom leeg likken als de vorm is gevuld. Vinden jullie ook niet? Dit hele proces ging natuurlijk weer gepaard met het nodige drama.

1) Mijn moeder stond al een uur trots met een bakspray in haar hand: "Ja, dit spuit ik straks in de vorm zodat de cake er makkelijk uitkomt." Om dus vervolgens rustig een kwart van het beslag in de vorm te gieten en opeens te gaan springen in de keuken want de spray moet nog in de vorm! Alles er weer uit, de vorm opnieuw afwassen en alles er weer in.

2) En toen het kwart er weer in kwam deed ik wat knapperige versiering erin want dat is leuk als je de cake doorsnijd en het geeft een grappig effect. Dacht ik. Toen de cake was gebakken en we hem 's middags aansneden was er niets meer van te zien of te proeven. Het was een probeerseltje en het was dus gesmolten. Dan nog maar een beetje er bovenop.



Uiteindelijk was het een perfecte cake en was 'ie overheerlijk!

Ik maakte de cake met een pak van dr. Oetker en het is super simpel. Het enige wat je zelf moet toevoegen zijn eieren en boter en je moet wel in het bezit zijn van een (siliconen) bakvorm. Neem wat slagroom, spreid het er over uit en voeg wat decoratie en aarbeien toe voor een nog betere smaak.

Bon appetit!

1 opmerking: