19 mei 2012

DIY: 3D foto's

Vandaag weer eens een DIY-project en we gaan leuke "3D" foto's maken. Ofterwijl, fotos op canvas. Het maken van deze drie kleine canvasjes kostte mij iets minder dan een half uur. Laten we maar eens aan de slag gaan!



1. De benodigdheden: foto's, klein canvas (van de xenos), schaar, lijm, een pen, glimmer mist of verf (glimmer mist verkooppunt) en een mat of krant om lekker op te kliederen.



2. De eerste stap is het beknippen/snijden van de foto's. Aangezien een standaard foto veel te groot is voor zo'n klein canvas moet je even uitvogelen hoeveel van de foto je moet wegknippen. Houd wel in de gaten dat je het deel dat je op de canvas wil niet afknipt!



3. Dan is nu het "creatieve" gedeelte aangebroken, sprayen! Ik houd wel van een messy-look en daarvoor zijn de glimmer mists perfect voor maar als je een meer egaal geheel wil kan je natuurlijk ook de doeken schilderen met verf.



4. Laat de doeken even goed drogen en plaats dan de gewenste lijm op de foto en plakken maar! Lekker blijven plakken ..



HET EINDRESULTAAT! Ik krijg van deze boxen boven mijn bed en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om ze daar in te plaatsen. Deze 3D foto´s zijn ook leuk om cadeau te geven aan je beste vriend, familie lid of je partner.

Fijne zaterdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten