9 mei 2012

FOOD: homemade roti

Oké, ik heb weer wat gekookt. Naar moeders recept want zij maakt dit zo vaak en als ik vriendlief dan al vertel dat we dat gaan eten.. Maar weer to the point, ik heb het dus maandag zelf gemaakt en het was oermoeders-lekker!

Trouwens ik heb nog een tip voor je! Als je een kookboek wil van Jamie Oliver, het boek "kook" van hem is nu in de aanbieding voor €14,95 bij de AH! Ook zag ik nog een bakboek voor €12,95 dus als je over de kook wil sla dan je slag.

Maar laten we nu maar overgaan naar het gerecht, als ik eraan terug denk.. Mmm!



Benodigdheden 2 pers.:
een zak kleine blokjes aardappelen
sperziebonen
3 ons kip geneden
2 eieren
faya lobi roti-saus
roti- vellen

1. Kook de eieren hard. Neem een grote pan voor de gehele "schotel" en bak de kip gaar. Als deze gaar is kunnen de aardappelen erbij samen met de bonen. Nu kan de saus erbij en voeg de 150 ml water eraan toe.

2. Schep de saus er goed doorheen en leg een deksel op de pan zodat het even rustig kan sudderen*. Giet de eieren af en doe het hele eierritueel zoals altijd. Pel hierna de eieren.

3. Leg de twee eieren bovenop de "schotel" zodat deze weer een beetje opwarmt en de saus kan opnemen. Piep de roti-vellen even op en het is klaar om geserveerd te worden.

Bon appetit!

*aangezien wij altijd een aardappelsoort kiezen die pas na "lange" tijd sudderen eetbaar wordt (lees: je kan er geen raam meer mee ingooien) sudderen wij tussen de 5 a 10 min. maar dit kan dus verschillen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten