16 mrt 2012

RECENSIE: De erfenis van de zussen - Katherine Webb

Twee zussen, een hartverscheurend geheim en een verleden dat niet verborgen kan blijven… Tijdens een bitterkoude winter keren Erica en Beth Calcott terug naar Storton Manor, het landhuis dat ze van hun oma hebben geërfd. Het is een groots en indrukwekkend huis waar de zusjes jarenlang hun zomervakantie hebben doorgebracht. Tijdens het uitzoeken van haar oma's spullen wordt Erica overspoeld door herinneringen uit hun kinderjaren en aan haar neefje Henry, die op het landgoed spoorloos is verdwenen. Erica zet alles op alles om te achterhalen wat er met Henry is gebeurd, zodat de zussen eindelijk het verleden achter zich kunnen laten. Erica ontdekt nog meer: een familiegeheim dat terugleidt naar het meedogenloze pioniersleven in de Verenigde Staten in het begin van de 20e eeuw. Wanneer heden en verleden samenkomen, moeten Erica en Beth de gevolgen van enkele schokkende ontdekkingen onder ogen zien.

- De erfenis van de zussen is een prachtige, indrukwekkende roman over onverwoestbare familiebanden, geheimen uit het verleden en een hartverscheurende erfenis. Voor liefhebbers van meeslepende romans als Leila Meachams Rozen en Kate Mortons Het geheim van de zusters.-
Bron

Ik zag dit boek liggen, ik was meteen verkocht en nam het dus ook meteen mee. De roman bestaat uit twee delen die in elkaar verweven zijn. Het heden: de twee zussen die terug gaan naar Storton Manor. Het verleden: het pioniers leven in de Verenigde Staten van hun over-grootoma.

Het boek ik goed geschreven. Er zit een mysterie en romantiek in, een combinatie waar ik toch wel van houd. Als je boeken hebt gelezen zoals Het geheim van de zusters en je houdt van verhalen die twee lijnen hebben waaronder die in de twintiger jaren van de vorige eeuw dan moet je dit boek echt hebben gelezen.

Het boek is een aardige pil met 429 bladzijden maar voor je het weet is het uit. Je wil er in door lezen. Je wil weten hoe het verder gaat, wat er gebeurt en hoe het mysterie nou werkelijk in elkaar zit. Naar mijn mening zouden er nog meer van dit soort romans moeten worden geschreven. Het tilt je op uit de echte wereld en het sleept je mee in het verhaal.

Ik geef het boek.. vier sterren!

ROMAN
ISBN: 9032512765