30 jul 2011

Wenen 2011: dag één

Misschien merkte je het wel op m'n twitter of wist je het gewoon maar ik was vorige week op vakantie! Wenen was de stad die ik bezocht samen met m'n moeder en oma. Samen met nog 21 andere mensen maakte wij een excursie door de stad en daarbuiten.



De zondagochtend begon al vroeg want om 09.50 zouden we de lucht in gaan. Helaas gooide het weer roet in het eten en hadden we ongeveer een uur vertraging maar de glamour en de beau monde hielden mij gezelschap!



Meteen toen we landde stond de bus al klaar en konden we meteen al beginnen. Eerste stop, Hundertwasserhaus. Het woonhuis is gemaakt door mr. Hundertwasser van gerecycled bouwmateriaal. Het woonhuis kun je niet van binnen bekijken maar wel het Hundertwasservillage. Een overdekt souvenirwinkelcentrum en museum.



Hup, de bus weer in en op naar de Hofburg. Het keizerlijk winterpaleis van de Habsburgers. Vanaf daar begonnen we een mooie stadswandeling door de Altstad. Wat een ontzettend mooi paleis en alles is nog zo intact. Zeker een hotspot als je van mooie architecteur houd.



De volgende stop was de Stephansdom. Geen woorden voor, behalve mooi!



M'n eerste stuk Sachertorte. Niet van Sacher zelf maar bij een gezellig koffiehuis in de buurt van Mozarts sterfhuis en in de buurt van Prada en Missoni. En ja, dat is belangrijk om te weten voor ons vrouwen!



Bij het Hundertwasserhaus had ik twee ansichtkaarten gekocht. Het avond eten was pas om half acht dus ik had nog alle tijd om te schrijven en te lezen. Heerlijke ontspanning na zo'n drukke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten