4 mrt 2010

vandaag is de dag dat ik..

..naar leiden centraal rijden mag! ik zal het verhaal even vanaf het begin vertellen. ik liep vlak voor het station heemstede/aerdenhout en zag de trein aan komen. terwijl ik naar binnen ren en de trap op vlieg, wat ik anders nooit zomaar zou doen, en kijk tegelijker tijd op mijn mobiel hoelaat het was. het was de tijd dat normaal ook mijn trein zou komen en zonder op het treinbordje te kijken spring ik de trein in. terwijl ik met mijn ipod in mijn oren door de velden van de bollenstreek rijd heb ik niet eens door dat we niet op station hillegom stoppen. dat heb ik wel eens vaker niet door dus stond er niet echt bij stil. terwijl ik uit het raam staarde met john mayer - daughters op kwam ik weer bij bewust zijn. ik dacht: en nu gaan we afremmen voor het station maar we denderde zo lang het station waar ik had moeten uitstappen. eerst schoot ik in de lach en pakte snel mijn mobiel om mijn moeder te bellen en te vragen of ze me niet in leiden kon komen ophalen? nadat ik nog geen minuut mijn mobiel terug in mijn broekzak had zitten hoorde ik achter mij: "goeden middag, mag ik u vervoersbewijs zijn?". ja hoor dat heb ik weer. de conducteur komt naar me toe en stelt dezelfde vraag: "umh, meneer, mijn abbonement gaat maar tot voorhout maar door de vlugheid dat ik de trein in sprong heb ik niet gezien dat dit de sneltrein was. mijn moeder komt me zo vanaf leiden centraal ophalen." ik liet mijn vervoersbewijs zien en de vriendelijke man vond het al snel goed, gelukkig. de trein stopt en ik wandel naar beneden de stationshal in. (na de verbouwing is het trouwens wel mooi geworden zeg met al die nieuwe winkeltjes zoals pieces) ik loop naar buiten en steek over naar de pakeerplaatsen en ga rustig op een hekje zitten en genieten van de zon. wat een avonturen toch weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten