14 mrt 2010

amsterdam, hé pak me dan

toen ik vorige week met vriendlief in amsterdam zaten we op een bankje aan het water. hij heeft zelf heel wat jaartjes in amsterdam gewoont en voelt zich dan ook een echte amsterdamer in hart en nieren terwijl hij een haagenees is. we zaten in een redelijk rustig deel van de stad maar toch dichtbij het centrum. we keken uit op prachtige grachtepandjes en af en toe voer er zo'n tourboot door het water met toeristen die druk bezig waren met foto's maken en filmen. terwijl ik met mijn hoofd op zijn schouder lag en probeerde mij niet van het bankje af te laten glijden, het bankje liep schuin omdat het naast een bruggetje stond, droomde we samen even weg. ik keek hem aan en wist precies wat hij dacht. toen fluisterde ik in zijn oor: 'als we ooit gaan samen wonen dan is het in amsterdam, oke?'. guido knikte en keek tevreden voor zich uit. sinds die zondag heeft amsterdam me te pakken. je kan lekker ergens zitten in de rust, je kunt flink opgaan in het winkelen, heerlijke uitgaans gelegenheden, de pc hoofdstraat is dichtbij en eettentjes te meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten