2 jul 2013

Review | Stad van beenderen - Cassandra Clare

De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer deze ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?

Een tijdje terug zag ik dat Bol.com dit boek voor maar €5,- verkocht. Ik had er al veel over gehoord (Amerikaanse booktube-video's en Nederlandse recensies) en er was sprake van een film. Als iedereen zo enthousiast is moet ik ook maar eens een kijkje nemen, niet waar? Ik verwachtte héééél wat..

En het rees zelfs boven mijn verwachting uit! De actie in dit verhaal, wauw. Het verhaal begint direct goed als Clary samen met haar beste vriend Simon naar een duistere club gaat. Hier vindt een moord plaats en dat is ook het moment waarop de hoofdpersoon de intrigerende Jace ontmoet. De "epicness" (is dat een woord..) begint echt als Clary's moeder haar overstuur opbelt en haar vertelt dat ze echt niet thuis mag komen. Natuurlijk doet ze dat wel en wat ze daar aantreft veranderd haar hele leven!

Ik las het boek en zag al vrijwel direct een film voor me. Het verhaal zit vol met actie-scenes, welke nooit gaan vervelen. De verschillende figuren houden het ook leuk. Er zijn onder andere: vampiers, weerwolven en schaduwjagers. Dit is één van mijn favoriete boeken van 2013 tot nu toe! De film komt (als ik het goed zeg) 22 of 23 augustus in de bioscopen en ik ben dan zeker van de partij.

Dit boek krijgt van mij: een dikke 5/5 sterren!

Genre: YA Fantasy
ISBN: 9044328514