30 sep 2010

Dag 25: een eerste..

..dag op het MBO.
na een saaie toespraak naar een lokaal voor uitleg en een rondleiding door het gebouw. na een korte pauze en buiten zijn gingen we schermen. je weet wel die sport waarbij je elkaar moeten raken met van die helmen en rare pakjes. dus hup, ik pakje aan en gaan met die banaan. als je dan die helm van je hoofd afhaalt zat meteen je haar niet meer maar tja, een kniesoor die daar op let! toch?
daarna gingen we gezamelijk lunchen. geheel verzorgt, voor een school dan. verschillende broodjes met verschillende soorten beleg bijvoorbeeld filet american, ei en ham. ook was er melk dus mijn eigen meegenomen brood was totaal overbodig. tot dat ik op de trein zat te wachten maarja.
na nog een korte pauze, dit keer binnen vergezeld door mijn beau monde mini formaat, werden we weer met z'n alle het lokaal ingeloodst voor een creatieve activiteit. tuurlijk hadden alle meisje al iemand om na te schilderen en te ondervragen dus moest ik samen met een jongen. niet erg hoor, hij was wel aardig. een makkelijke naam dus dat is een van de weinige die ik heb onthouden.

op een begeven moment zag ik het echt niet meer zitten en wou ik eigenlijk het liefste naar huis. toen het eindelijk zo ver was en ik bij de bushalte aankwam raakte ik in een gezellig gesprek met een meisje uit mijn klas die niet zo ver bij mij vandaan woont. echt over van alles gepraat en heel gezellig. nu zie morgen dan toch wel weer een beetje zonnig in. de volgende dag zouden we gaan bowlen. als er één iemand is die niet(!) kan bowlen en dat ben ik. zonder twijfel de enige echte waarheid.
oja om nog is wat grappigs te vertellen. toen ik de test voor deze opleiding moest doen kwam er ook een meisje. beetje zelfde bouw als ik én zwanger. komt vandaag een docent op me af terwijl ik het lokaal binnen wil gaan voor de lunch om op fluisterende toon te vragen: "is het een jongetje of een meisje geworden?". ik begin te lachen en vertel dat ik dat gelukkig niet was maar een ander meisje. ze was er trouwens niet. niet aangenomen of niet aanwezig? de docent wist het ook niet maar verontschuldigde zich meteen. nee voor een kindje ben ik nog wel een beetje jong, vind ik.

* Deze blogpost is al eerder gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten