20 sep 2010

Dag 15: mijn dromen



Ik ben een echte dromer, altijd al geweest. Als klein kind droomde ik bijvoorbeeld dat ik alle hongerige kindjes in Afrika kon helpen. Als er een ramp was gebeurt gingen ik en mijn toenmalige best vriendinnetje bijvoorbeeld kaarten maken om die in de straat aan de deur te verkopen. Ik en mijn vader gingen dan met het opgehaalde geld naar de kerk om het daar aan het goede doel te steunen. Ook heb ik met het tsunami in Sri Lanka meegeholpen aan een project van het jeug journaal. Je kon geld insturen en dan gingen zij er weer nieuwe scholen van bouwen. Helaas na al die jaren van dromen dat ik echt kon helpen heb ik het maar opgegeven. Geen kaarten maken meer voor mij dus.

Ook droom ik van andere dingen. Dingen zoals dat het later allemaal anders wordt. Dat iedereen mag dansen, het maakt niet uit hoe je eruit ziet. Dat mensen in Nederland niet meer naar de voedselbank hoeven voor hun eten. Dat er minder terrorisme in de wereld bestaat (helaas wordt het de laatste tijd alleen maar erger) en dat mensen meer respect voor elkaar tonen. Zo zit er bijvoorbeeld een jongen in mijn klas, ik heb er gewoon geen woorden voor. Hij is brutaal tegen docenten, geeft geen antwoord als er bijvoorbeeld wordt gevraagt waarom hij te laat in de les komt haalt hij zijn schouders op en loopt door zonder te antwoorde. Ook vraagt hij regelmatig of hij naar de wc mag en komt dan een kwartier later terug. Wil niet weten wat hij aan het doen was.. bellen?

Ook droom ik van een betere wereld. Overal bloemetjes en mooie weides. Niet zoveel huizen als dat er nu zijn. Weet nog dat er bij mij voor de deur een weide vol bloemetjes was. Ik stapte het veld op en ging dan ook regelmatig boeketjes plukken voor m'n moeder. Ook zou ik veel zachte zomerbriesjes willen en mooie romantische zonsondergangen. Ook droom ik elk jaar weer over eerste kerstdag wakker worden met een hele pak sneeuw voor de deur. Elke winter lichtjes in de bomen die aangaan als het donker wordt en echt kerstkoortjes net als in de films. De auto's krijgen proppelors op het dak voor te vliegen er zijn limo's waar een jacuzzi in zit. Ook word ik self made milionair zodat ik de limo kan betalen en de mooiste merken uit de rekken in de PC hoofd kan trekken zoals Twin set en eindelijk de 2.55 bag van Chanel kan kopen. Niet te vergeten kan ik dan ook niet één maar heel wat Hermes Birkin bags kopen, heerlijk! Maar ook al word ik geen milionair zal ik gelukkig worden. Ik ga weer geloven in het trouwen met je ware liefde en wordt ik zo gelukkig dat ik niet ga scheiden. Ik krijg een lief kindje die net zo is opgevoed als ik. En ook droom ik over blablabla..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten