22 mrt 2011

I'm happy, oh so happy ..


*LET OP: dit is een post vol met alleen maar leuke dingen!*

Zoals je misschien wel weet moet ik afvallen. De eerste twee weken was ik maar een halve kilo afgevallen. Het is geen smoes maar ik ben natuurlijk in die periode naar Antwerpen geweest en nee, daar heb ik niet helemaal opgelet met wat ik at. Toch was ik best wel trots. De eerste zaterdag, toen ik net terug was van het weekendje weg, kon mijn schort op werk al een stuk beter dicht. De zaterdag daarop besloot ik mee te doen in de 'wedstrijd'. De baas (lees: mijn oom) en het nadere meisje die er ook werkt doen ook mee en wie het meest is afgevallen voor de zomervakantie krijgt €50,- of twee rijlessen. Het begin gewicht werd opgeschreven en ik kon niet wachten tot de zaterdag daarop. Ik ging op de weegschaal zitten en het andere meisje werd helemaal gek. "Je bent 1,1 kilo afgevallen! In één week!". Dat is toch wel om blij van te worden, toch? En dat zonder moeite te doen.

Afgelopen zondag was het zo'n mooi weer dat vriendlief me meesleepte naar het strand. Lekker op een terrasje gezetten om wat te drinken en daarna naar de camping geweest omdat ik wist dat een vriendinnetje van mij daar ook was. Suprise! Ik geniet nog steeds van het weer. Dezelfde zondag was ook ons jubileum. Een jaar en vier maandjes samen. Daar word ik toch wel heel vrolijk van!

Twee weken geleden kreeg ik een mailtje van mijn mentor waarin de cijfers van persoon/familie & erfrecht van iedereen uit mijn klas stond. Dit cijfer komt aan het eind van de opleiding op je diploma te staan. Ten eerste: ik heb een 9! Ten tweede: dat is het hoogste cijfer van de klas! Weer zo'n momentje om blij van te worden.

Ik geniet van het boek dat ik op dit moment lees. Goede tijden, slechte tijden: de roman. Eigenlijk pas sinds dat mijn ouders uit elkaar zijn kijk ik het op redelijk regelmatige basis. Vaders, je kent het wel, die willen het acht uur journaal zien. Het boek gaat eigenlijk over een meisje die de eerste aflevering bij haar oma kijkt en helemaal verslaafd raakt. Eigenlijk lopen de aflevering van GTST door het verhaallijn heen en het lijkt wel alsof alles wat er in GTST gebeurt ook in haar leven gebeurt. Wat ik fijn vind is dat er een jaar per hoofdstuk is, ze zijn lang maar dat houd het wel overzichtelijk. Je ziet hoe ze meegroeit met de TV serie. Misschien vandaag met m'n boek heerlijk buiten in de zon? Puur genieten!

Het plannen van eventuele steden tripjes in de zomer. Ook weer zoiets waar ik blij van word! Ik wil nog naar Wenen maar ook nog een keertje terug naar Antwerpen of een keer naar Luxemburg of Parijs. Laat ik het maar niet over NYC hebben want daar wil ik ook nog eens supper graag naar toe. Dromen is fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten