28 okt 2014

Hoe houd je het vol in moeilijke tijden?


Iedereen kent het: een periode waarin het allemaal even niet zo lekker loopt. Of het nu om je relatie, studie of gezondheid gaat.. het is nu eenmaal niet elke dag feest. Gelukkig ben ik baas in positiviteit en vandaag deel ik mijn top tips met jou!
1. Always look on the bright side
Dat je even een tijdje in de put zit, betekent nog niet dat het zonnetje niet meer schijnt. Neem even afstand van 'het probleem' en bekijk het van een andere kant. Oh, en vergeet niet de slingers op te hangen. Je moet het leuk maken voor jezelf hoor! Niemand anders die het doet..

2. Doe een stapje terug
Misschien heb je een beetje veel hooi op je vork genomen de laatste tijd? Ik het vind het fijn om af en toe gewoon een stapje terug te doen (ook als er niks aan de hand is). Eventjes in de automatische piloot. Studeren, werken en ontspannen. Back to basic!

3. Maak tijd voor leuke dingen
Behalve in de spaarstand springen is af en toe iets leuks doen ook heel fijn. Ik ga graag weg met een vriend of vriendin of  (als ik het nodig heb om in mijn joggingpak te blijven, haha) spreek ik thuis af. Wat ik ook graag doe is bijvoorbeeld werken aan mijn blog. Bezig zijn met een hobby is ook goede 'afleider'!

Ik kan zelf mijn gedachten altijd heel goed uitschakelen (vooral héél fijn als ik wil slapen), maar als je zelf niet die gave hebt: let op je ademhaling. Hebben je hersens geen tijd om aan iets anders te denken en val je in no time in slaap of ben je weer ontspannen!

1 opmerking: