5 sep 2011

Koffieverhalen in de eerste week

De eerste week is voorbij. Zo. Dat heb ik mooi even gezegt. Maar nu ik dit schrijf gaat de tweede dag van de tweede week alweer beginnen en is het redelijk vroeg. Geen geklaag! Het hoort erbij en het is niet erg. Maar m'n koffieblunders daar in tegen ..

Ik heb nog nooit in de bediening gewerkt, nog nooit koffie geserveerd en die oefening zou wel heel handig zijn geweest. De eerste koffieronde hielp m'n stagebegeleidster maar vanaf toen moest ik alles zelf rooien. Een klein drama, licht uitgedrukt maar de afloop is goed.

Na vele 'koffie over het kopje, op het schoteltje' gevallen had ik donderdag een kleine break down. Het was een drukke dag, want eerste van de maand (lees: veel overdrachten) en ik moest voor een grote levering het drinken verzorgen. Ik kan mededelen dat ik en Douwe Egberts koffiemachines niet goed met elkaar gaan. Dezelfde dag was de machine er helemaal meegestopt maar toen ik koffie moest zetten bleef de koffie maar lopen. Trek het kopje er dan onderuit zou je zeggen? Dat deed ik ook wel maar ik had ook nog heet water nodig en DE machines kunnen geen twee dingen tegelijk. Ja, net als sommige mannen inderdaad maar dat ter zijde. Tussendoor werd er ook nog even gevraagt waar het drinken bleef waardoor ik, stressbestendig als ik normaal ben, nog meer in de stress raakte. Na veel op de STOP knop drukken stopte de koffie met lopen en racede ik de kamer in. Eind van het verhaal, de koffie lag meer op het schoteltje dan dat er in het kopje zat en dat nog wel bij de notaris. Punt.

En nu wil ik er het liefst niets meer over zeggen want iedereen moet het leren toch? Ik moet er wel bij zeggen dat iedereen op kantoor heel aardig is en dat de werksfeer heel prettig is. Nog heel wat weken te gaan en aan het eind ben ik de DE machine de baas!

1 opmerking:

  1. Aah meid dat komt allemaal vanzelf goed. Het lijkt me inderdaad wel echt heel erg stressvol als je moet rennen en springen, de koffiemachine niet werkt en dan ook nog de vraag krijgt waar het drinken blijft.
    Maar zoals je zegt: jij wordt die machine nog wel de baas haha

    BeantwoordenVerwijderen