16 mei 2010

examenstress?

deze week heb ik hard geleerd. vooral biologie en gister een start gemaakt aan geschiedenis. vandaag heb ik even een pauzedag ingelast zodat ik morgen weer fris en fruitig kan gaan leren. kan met water erbij en iets lekkers inclusief een achtergrond muziekje. net als nu: kaasblokjes van lavache quirit en muziekje op youtube van taylor swift. puur genieten!
maar examenstress? nee helemaal nog niet. veel mensen die ook examens moeten doen zijn zich al helemaal aan het opvreten als ze er alleen al aan denken.
gisteren ging ik samen met mijn beste vriend leren en ik vroeg: wat heb je al voor biologie geleerd? hij antwoorde: ik heb de samenvatting van het eerste hoofdstuk gelezen. ik wist letterlijk niet wat ik hoorde. gelukkig staat hij er goed voor op school hoor maar toch. dinsdag hebben we al biologie! als ik er aan denk, denk ik meeteen dat alles veel te snel is gegaan. (ik stop nu met kaasjes eten en stap over op iets anders want de kaasjes zijn al bijna op) ik zit op een leuke school, aardige docenten en ik ken er de weg. heb er helemaal mijn eigen draai gevonden. toen mijn mentrix zei: nou luitjes, dit is jullie laatste besprekingsuur! moest ik wel even slikken hoor. eigenlijk vind ik het best wel eng..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten