4 mrt 2014

Review | Prachtige rampspoed - Jamie McGuire



Abby doet haar best om haar duistere verleden te vergeten. Ze gedraagt zich dan ook voorbeeldig: ze rookt of drinkt niet, is trouw in relaties en zorgt dat ze haar zaakjes altijd goed op orde heeft. Wanneer ze als eerstejaars aankomt op de universiteit wordt haar kans op een nieuw leven al snel gedwarsboomd door Travis, die daar bekend staat als Mr. Onenightstand. Travis, een knappe jongeman vol tatoeages, is de ultieme charmeur. Abby wijst hem af, maar hij krijgt haar via een weddenschap toch in zijn macht...

Mijn mening over dit boek:
Het is al bijna een maand geleden, maar dit verhaal zit nog steeds dagelijks in mijn gedachten. De belangrijkste personages in dit boek zijn zo goed uitgewerkt. Hoe verder je in het verhaal komt, hoe dieper de hoofdpersonen gaan. Het begint op de avond dat Travis en Abby elkaar ontmoeten. Al snel voel je dat er meer tussen hen is. Als Abby de weddenschap verliest begint - naar mijn mening - het verhaal pas echt goed te worden.

Travis. Ik was (en ben nog steeds een beetje) verliefd op hem! Hij deed me soms denken aan mijn eigen vriend, dus hij was voor mij zeker een catch. De band die hij met Abby heeft is onbeschrijfelijk mooi en sterk en bijzonder. Ik vond het geen alledaags liefdesverhaal om te lezen. 

Het verhaal valt onder New Adult, dus ja er zitten wat 'meer volwassen' scenes in dit boek. Dat is misschien iets om rekening mee te houden. Tijdens het lezen had ik een filmisch beeld van alle scenes dus ik hoop zeker dat er wat wordt gedaan met de verkochte filmrechten. Ik zou namelijk zeker weten de film in de bioscoop kijken!


Dit boek krijgt van mij: een dikke vette 5/5 sterren!

Genre: New Adult Contemporary
ISBN: 9048816661

3 opmerkingen:

  1. Oeh ik ben erg benieuwd naar dit boek. Hij staat op mijn lijstje om te lezen wanneer ik op vakantie heb. Lijkt me een heerlijk boek om aan het zwembad in het zonnetje te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk deze suggesties. Bep

    BeantwoordenVerwijderen