26 jun 2013

Welke cursus ik ga doen bij NTI..


Misschien had ik het al gezien op Twitter of Instagram of misschien heb je het hier in een wekelijkse update gelezen maar ik ga deze zomer een cursus volgen via NTI. Vandaag vertel ik jullie welke cursus het precies is en wat het allemaal inhoudt!
Ik had het er al jaren over: ik wil leren kalligraferen. Ik ging eindexamen doen op de middelbare school, dus geen tijd ervoor. Ik ging naar een nieuwe school, dus geen tijd ervoor. In het tweede jaar moest ik een lange stage lopen en was ik na een lange werkdag vaak moe, dus geen zin. Dit afgelopen jaar was mijn examenjaar, dus geen tijd want te veel leerwerk. Het moest er nu toch maar eens van komen..

Mijn moeder zag een aantal weken geleden dat opleidingsinstituut NTI een flinke korting gaf op cursussen en opleidingen vanwege hun 70-jarige bestaan. Bijna de helft korting, dat was een buitenkansje! Ik bestelde de cursus op proef (dit is één maand), hiervoor wordt de max. retourdatum naar achteren geschoven. Ik was zo benieuwd naar wat ik voor lesmateriaal zou ontvangen.

Twee dagen nadat ik de bestelling had geplaatst, kwam mijn pakketje binnen. Een fijne map, waarin al de lesbladen passen met tabbladen, en schrijfmateriaal zoals pennen, inkt en papier. De opdrachten die je maakt, kun je opsturen naar je docent in speciale enveloppen en je kunt zelfs een certificaat aanvragen als je klaar bent!

Welke onderwerpen worden er behandeld:
  • analyse van lettervorm
  • schrijven en tekenen van letters
  • technieken
  • tips en trucs
  • initialen en randversieringen
  • reclameschrift
  • heraldiek
  • kleurenleer
  • schriftgeschiedenis
Ik heb gekozen voor de kortste studieduur die er is: 8 maanden. Dit betekent dat je ongeveer 3 lessen per maand moet maken, wat gelijk staat aan ongeveer 6 uur studeren. Ik wil over kalligrafie geen 8 maanden doen, maar het in mijn zomervakantie afronden (eind augustus). Op die manier heb ik gedaan waar ik het al jaren over heb en kan ik weer fris beginnen op een nieuwe school, aan een nieuwe studie!

Wil je een cursus of opleiding bij het NTI volgen? Grijp dan nu je kans want (volgens mij) duurt de 40% korting nog maar tot eind van deze maand! Als ik eenmaal ben begonnen met de cursus, laat ik weten of ik tevreden ben.

1 opmerking: