19 jun 2013

Review | Crossed - Ally Condie


Deze review bevat spoilers, het gaat hier om een tweede deel uit een serie!
Ky is door de Unie afgevoerd naar een wisse dood in de Buitenprovincies. Cassia reist hem achterna en komt er al snel achter dat hij heeft kunnen ontsnappen en een spoor van aanwijzingen heeft achtergelaten. Cassia's zoektocht zet haar bestaan op losse schroeven - zeker als ze ziet dat er ook een leven búíten de Unie mogelijk is. Misleiding, ontrouw en bedrog plaveien het kronkelige pad waarover Cassia haar weg moet zien te vinden. Aan de grenzen van de Unie is niets wat het lijkt. 

Mijn mening over dit boek:
Eerder dit jaar las ik het eerste deel uit de Matched-serie en wist dat ik het tweede deel snel moest lezen. Toen ik Crossed pas geleden in de bibliotheek zag, nam ik hem mee! Ik was erg nieuwsgierig naar hoe het in dit deel zou vergaan met Cassia en Ky en of ze elkaar nog zouden ontmoeten.

Het verhaal had maar korte tijd nodig om op gang te komen, maar vanaf het moment dat Cassia opzoek gaat naar informatie over de Opstand komt de vaart erin. Het boek wordt echt een pageturner op het moment dat Ky het Reliëf in vlucht en Cassia ook daar naartoe op weg is. Na de (ruime) eerste helft van het boek zakt het verhaal in. Dit begint wanneer Ky en Cassia ruzie krijgen en later beide hun eigen weg gaan naar de Opstand. Er wordt eigenlijk twee keer hetzelfde geschreven maar dan vanuit twee "perspectieven".

Het einde van het boek maakt het saaie gedeelte gelukkig weer wat beter. Condie zorgt ervoor dat je toch weer nieuwsgierig wordt en dat je wilt weten wat er nu gaat gebeuren. Dit, samen met de eerste helft van het verhaal, zorgt ervoor dat ik Crossed een ruime voldoende geef!

Dit boek krijgt van mij: 4/5 sterren!

Genre: fantasy/distopian YA
ISBN: 9047704029
Koop het boek hier!

1 opmerking:

  1. Ik was eerst een beetje teleurgesteld door het saaie begin, maar eens ik daar doorheen was vond ik het boek fantastisch. Ben het helemaal eens met je review dus! Ik ben heel benieuwd naar de afsluiter van de trilogie.

    BeantwoordenVerwijderen