20 mei 2011

RECENSIE: Starsitter in de states

Dit boek won ik met een prijsvraag op chicklit en heb het met veel plezier gelezen. Voor de website moest ik ook een recensie schrijven. Ik wilde deze graag delen! De schrijfster van dit boek is Renske Werner.

De Wassenaarse Annelore woont nu een paar maanden in New York, maar het zit haar niet mee. Haar relatie met Charlie is op de klippen gelopen en ze wordt na een confronterend interview van de dure toneelschool gestuurd. Gelukkig ze heeft David om mee te shoppen en ze is helemaal verliefd op James. En als ze een baantje krijgt aangeboden als de Personal Assistent van de bekende tienerster Emma, lijkt alles weer goed te komen. Of worden de grillen van Emma haar te veel?

Wat een fijn meidenboek is Starsitter in de States! Leuk om mee te nemen op vakantie aangezien de zomer er aan zit te komen. Het boek is ook leuk voor jeugd vanaf 15 jaar aangezien Annelore, de hoofdpersoon, ook een vriendje heeft. Als je de Gossip Girl boekenserie hebt gelezen, is dit een echte aanrader aangezien het zich ook afspeelt in New York. Mode, liefde en jaloezie komen allemaal aan bod, wat het net iets echter maakt. Het is een fijne wereld om in te stappen als je even wil genieten van een leuke chicklit. Het boek is een beetje kinderlijk geschreven wat het zeker wel makkelijk maakt om te lezen. Jammer aan het boek is dat het misschien een beetje te “Amerikaans” is. In plaats van vader word er telkens over daddy geschreven. Leuk voor een paar keer maar vervelend als het door het hele boek heen wordt gezegd. Boven alles een heel leuk boek wat je goed cadeau kan geven aan een vriendin. Het meest geschikt voor jeugd tussen de 13 en 16 jaar maar natuurlijk ook voor oudere en jongere leesfanaten.

Chicklit
ISBN:9789047515845
Uitgever:van Holkema & Warendorf